اگر به تازگی یک فروشگاه طلا و جواهر باز کرده اید، احتمالاً قبلاً متوجه شده اید که تجارت آنطور که اکثر مردم تصور می کنند آسان نیست. با وجود این، احتمالاً بهترین ها را برای کسب و کار خود می خواهید، یعنی طول عمر و سودآوری.
فهرست مطالب
Toggleاگر طلا فروشی دارید ، باید برای پیشی گرفتن از رقبا و افزایش فروش خود قدم های درستی بردارید. در واقع، گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. برای کمک به شما برای شروع در مسیر درست، 12 نکته را بررسی میکنیم :
1. بر بخش های خاص تمرکز کنید
تلاش برای فروش به همه یک اشتباه استراتژیک بزرگ است.بخش های مختلف نیازهای متفاوتی دارند. به عنوان مثال، یک زن در اواخر دهه 20 زندگی خود ، در خرید جواهرات در مقایسه با یک زن 45 ساله ، ملاحظات متفاوتی دارد. بنابراین، با یک استراتژی و رویکرد، نمی توانید به هر دو آنها نزدیک شوید، می توانید؟
به همین دلیل است که هدف قرار دادن “همه” یک اشتباه است.در عوض، چند بخش انتخابی را انتخاب کنید و سپس تمام منابع خود را به سمت هدف قرار دهید. تبدیل بسیار بهتر خواهد بود.به نوعی، جایگاهی در صنعت جواهرسازی برای خود ایجاد کنید، که در آن در تهیه غذا برای انتخاب بخش ها تخصص دارید.
2. تخفیف های جذاب ارائه دهید
این بسیار ساده و سرراست است.فروش جواهر فروشی را در مجموعه خود برای مشتریان جدید و قدیمی معرفی کنید.تخفیف ها را “فوری” کنید؛ به این معنی که آنها را برای یک دوره زمانی محدود زندگی کنید.بنابراین، مطمئن شوید که مخاطبان هدف شما از چنین تخفیف هایی از طریق کمپین های بازاریابی آگاه هستند.
3. تیم فروش خود را آموزش دهید
فروش یک هنر است. اگر به دنبال افزایش فروش جواهرات هستید؟ به سادگی از مشتریان بپرسید که آنها چه می خواهند و به آنها نشان دهید که قطعه جواهرات لزوماً واجد شرایط فروش نیست.
این بسیار تاکتیکی تر از آن است، که برای نرخ بسته بالا، فروش بهتر و تجربه مشتری فوق العاده تلاش می کند.
بنابراین، تیم فروش خود را آموزش دهید تا در فروش بهتر عمل کنند. آنها را آموزش دهید تا در ارائه یک تجربه آفلاین عالی و همچنین خرید آنلاین جواهرات به مشتریان بهتر عمل کنند. این کار مزایای بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.
4. روی تبلیغات در شبکه های اجتماعی حساب کنید
تبلیغات رسانه های اجتماعی، اگر به درستی انجام شوند، می توانند رشد تصاعدی کسب و کار شما را باز کنند.بنابراین، تبلیغات را در پلتفرم هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام، گوگل، لینکدین، و غیره اجرا کنید.بخش های تعریف شده را هدف قرار دهید. از طریق محتوای مرتبط با آنها ارتباط برقرار کنید. ارزش پیشنهادی بهتری به آنها ارائه دهید. از تخفیف محدود در مجموعه جواهرات خود به آنها بگویید.
سرمایه گذاری کوچک در تبلیغات نوید بازگشت سرمایه عالی را می دهد.
5. بر ساخت برند تمرکز کنید
یک برند قابل مشاهده و دوست داشتنی یکی از با ارزش ترین دارایی های یک طلا فروش است. علاوه بر این، 59 درصد از مشتریان ترجیح می دهند محصولات جدید را از برندهایی که می شناسند خریداری کنند.
اما چگونه می توان فروش جواهرات را با برندسازی افزایش داد؟
برندسازی به دو مرحله سطح بالا خلاصه می شود: ایجاد هویت برند و ایجاد اعتماد پیرامون آن هویت.
شما باید عناصر هویت برند را در همه رسانه ها به طور یکسان اعمال کنید. این شامل لوگو، طراحی وب سایت، الگوها و نمادها، رنگ ها و فونت ها و کمپین های تبلیغاتی شما می شود.
با حرکت رو به جلو، می توانید هویت برند فروشگاه جواهرات خود را به طور موثر تقویت کنید و ارزش اعتماد را در اطراف آن از طریق فعالیت های بازاریابی دیجیتال متعدد، مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، سئو و بازاریابی محتوا، پرورش دهید. تبلیغات پولی و بازاریابی ایمیلی این اقدامات در کنار هم برای ایجاد یک نام تجاری قابل اعتماد هسته اصلی هستند.
6. ارتباطات خود را شخصی سازی کنید
شخصی سازی یکی از تاکتیک های کلیدی برای افزایش نرخ تبدیل است.شما باید با مشتریان احتمالی به زبان آنها ارتباط برقرار کنید. شما باید به آنها بگویید که نیازها و نیازهای آنها را درک می کنید. که شما جواهرات ایده آلی را دارید که با ترجیحات و بودجه آنها مطابقت دارد.
با کلمات و عبارات خود به مشتریان بالقوه احساس اهمیت کنید.شخصی کردن تجربه خرید جواهرات، مانند صحبت کردن با دوستی که آنها را درک می کند، می تواند نرخ تبدیل شما را به شدت بهبود بخشد. این به شما کمک می کند معاملات بیشتری را به سرعت ببندید!
برای پیدا کردن رنگ جذاب برای ویترین مقاله بهترین رنگ برای ویترین طلا فروشی را مطالعه کنید.
7. بیشتر گوش کنید
مشتریان شما چه می گویند؟ آیا آنها مجموعه گردنبندهای شما را دوست ندارند یا در مورد خرید اینترنتی گردنبند نظری دارند؟ آیا آنها آرزوی تخفیف بیشتر دارند؟ آیا آنها برای پیدا کردن فروشگاه شما مشکل داشتند؟ آیا آنها در مورد مشکلی که برای یافتن جای پارک در خارج از فروشگاه شما داشتند صحبت می کردند؟
گوش دادن به مشتریان می تواند بینش غنی را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید این بینش ها را به اقدامات تبدیل کنید و جنبه های مختلف کسب و کار جواهرات خود را بهبود بخشید تا فروش خود را افزایش دهید.
8. مشتریان موجود را فراموش نکنید
حفظ یک مصرف کننده موجود ارزان تر از جذب مشتری جدید است. طبق یک نظرسنجی، میزان موفقیت فروش به یک مصرف کننده فعلی 60-70 درصد است، در حالی که در مورد مصرف کننده جدید فقط 5-20 درصد است.
متأسفانه، بسیاری از خرده فروشان جواهرات بیش از حد بر خریدهای جدیدتر تمرکز می کنند و از مشتریان فعلی خود چشم پوشی می کنند. یکی از آنها نباش!
یک استراتژی حفظ مشتری تعریف شده داشته باشید که هدف آن حفظ مشتریان فعلی به برند شما و درگیر شدن با پیشنهادات شما است. مطمئن شوید که آنها احساس قدردانی می کنند.ارائه یک تجربه خوب به مشتریان فعلی شما می تواند تبدیل شما را به طور تصاعدی افزایش دهد. علاوه بر این، این می تواند بازاریابی دهان به دهان را نیز آغاز کند و پاداش های بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.
9. بازخورد بخواهید
شما می خواهید پیشرفت کنید. شما می خواهید رشد کنید و همه چیز را به سطح بعدی ببرید … اما نمی دانید چگونه این کار را انجام دهید!
اینجاست که دریافت بازخورد مستقیم از مشتریان می تواند فوق العاده مفید باشد.از همه کسانی که از وب سایت یا فروشگاه فیزیکی شما بازدید می کنند بخواهید در نظرسنجی شرکت کنند. از آنها در مورد مجموعه خود، فروشنده، قیمت گذاری، کمپین بازاریابی و جنبه های مختلف دیگر سوال بپرسید.
دادههای مرتبط را جمعآوری کنید، مشکلات را در استراتژی، رویکرد و کسبوکار کلی خود شناسایی کنید و سپس گامهای قطعی را برای ایجاد بهبود بردارید.
10. راه حل های AR را بپذیرید
روش های قدیمی نتایج جدیدی برای شما به ارمغان نمی آورد ، بیشتر و بیشتر برندهای جواهرات از واقعیت افزوده استقبال می کنند … و شما نیز باید همینطور باشید !
راهحلهای واقعیت افزوده میتوانند در کانالهای فروش شما ادغام شوند و به شما کمک کنند تجربهای منحصر به فرد را قبل از خرید به مشتریان ارائه دهید. این در هر دو مدل کار می کند، چه یک فروشگاه آنلاین خرید جواهرات یا یک نمایشگاه فیزیکی داشته باشید.
مهمتر از همه، موجودی خود را دیجیتالی کنید. دوم، در راه اندازی فروشگاه فیزیکی، صفحه نمایش هایی را نصب کنید که مشتریان بتوانند از طریق دوربین به خود نگاه کنند و جواهرات را به صورت مجازی امتحان کنند. در راه اندازی فروشگاه آنلاین، یک راه حل AR را در وب سایت نصب کنید که به بازدیدکنندگان در صفحه محصولات اجازه می دهد تا به صورت مجازی آن محصول را امتحان کنند.
واقعیت افزوده تعامل با افراد بالقوه را افزایش می دهد. این یک تجربه هیجان انگیز و برجسته را برای آنها فراهم می کند. این باعث افزایش شانس تبدیل می شود. علاوه بر این، به ارزش برند شما نیز می افزاید.
گوشواره مجازی ، گردنبند مجازی و … را امتحان کنید،
11. ذهنیت رشد داشته باشید
سال 2020 باعث پیشرفت چندین دهه تجارت الکترونیک شد و روشی را که مردم کشف و خرید جواهرات می کنند را به طور اساسی متحول کرد. آماده باشید یا نه، آینده خرید جواهرات زود از راه رسیده است.
نقش های آنلاین و درون فروشگاهی محو می شوند. به این ترتیب، برای برآورده کردن انتظارات مشتری، روی تجربیات ترکیبی روانی تمرکز کنید که بهترینهای آنلاین را به فروشگاه میآورد و بالعکس.
با توجه به تقاضا برای تجربه سریع آجر و ملات، شما باید تسهیلات و سرعت معاملاتی را که مشتریان با خرید آنلاین آشنا هستند ارائه دهید – از انتخاب های آسان و سفارشی گرفته تا تسویه حساب های سریع و بدون درز.
از طرف دیگر، جواهرسازان می توانند از واقعیت افزوده (AR) استفاده کنند تا به مشتریان اجازه دهند از بسیاری از فروشگاه های فیزیکی تقلید کنند. با AR، مشتریان میتوانند جواهرات شما را در گوشیهای هوشمند خود امتحان کنند و تصمیمات خرید موثری بگیرند.
12. به بهبود مجموعه خود ادامه دهید
برای جذب مشتریان بیشتر و گسترش در بازارهای فرعی مختلف، باید مجموعه جواهرات خود را به طور مداوم بهبود بخشید.بنابراین، به طور مرتب مجموعه خود را بررسی کنید و با افزودن انواع جدیدتر جواهرات یا اصلاح جواهرات موجود، آن را بهبود بخشید.
بسیاری از جواهرسازان تنها به هنر طراحی و خلق قطعات جواهرات ترجیح می دهند. اما اگر میخواهید از آن هنر درآمدزایی کنید و آن را به یک تجارت پایدار تبدیل کنید، باید از انجام برخی اشتباهات رایج اجتناب کنید.
به عنوان مثال، نادیده گرفتن ترجیحات مشتریان و تصور اینکه آنها تنها چیزی را که شما می خواهید خریداری کنند، اشتباه بزرگی است. به طور مشابه، بیشتر جواهر فروشان در هنگام برخورد با مشتریان، فروش بسیار بالایی دارند. این راه آنها را برای ایجاد یک رابطه مشتری با ارزش مسدود می کند.
با حرکت رو به جلو، صاحبان جواهراتفروشیهای کوچک قفسههای خود را با انواع جواهرات پر میکنند تا اینکه بر روند طراحی جواهرات متداول تمرکز کنند. از آنجایی که مشتریان جواهرات مد روز را می خواهند، اکثر مجموعه ها بدون خریدار به پایان می رسند.
علاوه بر این، برخی از جواهرسازان جدید هر قیمتی را که مناسب میدانند تعیین میکنند و عوامل مختلفی مانند تقاضای بازار و قیمتهای رقبا را در نظر نمیگیرند. بدتر از آن، آنها اجازه مذاکره بر روی آن قیمت ها را در هنگام پرداخت نمی دهند و بنابراین مشتریان بالقوه را دفع می کنند.
هنگامی که به دنبال چگونگی گسترش تجارت جواهرات هستید، باید از چنین اقداماتی که می تواند مشتریان را به تعویق بیندازد اجتناب کنید.